2013-2014
Сталий розвиток корпорації "Оболонь"
Офіційний звіт
Всі розділи
Корпорація
Засади сталого розвитку є одним із ключових елементів стратегії корпорації «Оболонь», завдяки якому компанія реалізує корпоративні амбіції і повноцінно розвиває кожен із чотирьох КСВ-напрямків: розвиток співробітників, захист екології, популяризація спорту і підтримка місцевих громад.
Виробництво
Виробництво якісних і безпечних напоїв – це основа довгострокової перспективи розвитку корпорації «Оболонь». Стабільність виробничих процесів, гарантія якості і безпеки напоїв забезпечують досягнення цілей компанії на шляху сталості.
Люди
Люди – головний капітал корпорації «Оболонь». Люди створюють напої, формують репутацію і примножують фінансові активи компанії. Саме тому «Оболонь» щодня працює над вдосконаленням соціальних програм і покращенням добробуту ключових стейкхолдерів компанії.
Економіка
Компанія «Оболонь» здійснює безпосередній і непрямий вплив на економіку країни та окремих регіонів присутності через зайнятість населення, наповнення місцевих і державного бюджетів, розвиток супутніх галузей і підтримку соціо-культурної складової.
Екологія
Зміна клімату, вичерпність ресурсів і енергонезалежність – виклики ХХІ ст. не тільки для пересічних людей, а й для великих виробників. Зменшення впливу на довкілля і збереження природи є пріоритетними для компанії «Оболонь» як найбільшого вітчизняного виробника напоїв.
Суспільство
Дотримуючись принципів сталого розвитку, «Оболонь» розглядає участь у соціальному житті регіонів присутності компанії - як важливу складову розвитку українського суспільства і процвітання власного бізнесу.

Ризики

Ризики виникають як за прогнозованих, так і внаслідок раптових ситуацій. Усі вони є загрозою репутації та сталому розвитку корпорації. У звітному періоді «Оболонь» зіткнулася з рядом економічних та соціальних ризиків, що мали наслідки для персоналу та інших стейкхолдерів корпорації.

Прогнозовані ризики


Обмеження експорту на ринки СНД

Білорусь

  1. Ліцензування

    1 травня 2014 року ввела ліцензування пива для країн-імпортерів, що не входять до Митного Союзу. Торговий партнер України порушив Договір про зону вільної торгівлі між державами.

Наслідки На 41,7% зменшення об’ємів імпорту пива «Оболонь» на ринок Білорусі.
Білоруська передісторія
  • 2010 «Антидемпінгова» справа проти українського пива.
  • 2011 Ліцензування та мінімальні відпускні ціни на пиво з України.
Динаміка постачання пива «Оболонь» до Республіки Білорусь, тис дал

Російська Федерація

  1. Заборона экспорту

    15 серпня 2014 року заборонила експорт пива «Оболонь». Політичне рішення без об’єктивного обґрунтування. Росія порушила регламент СОТ, членом якої є.

Наслідки «Оболонь» втратила 65% % ринку імпортованого пива в Росії.
Російська передісторія
  • З 1999 року«Оболонь» експортує пиво до Росії.
  • За 15 років такої співпраці не було жодних офіційних нарікань від російської сторони.

Фіскальна політика

  1. Підвищення ставки акцизу

    Підвищення ставки акцизу на пиво на 42,5% – з 0,87 грн до 1,24 грн у 2014 році

  2. Податок на хмелярство

    1,5% – податковий збір на розвиток хмелярства

  3. Акцизный збір з реалізації

    5%-ый акцизний збір з реалізації пива у роздрібних торгових мережах

Наслідки
  • На 9,3% падіння ринку пива в Україні у 2014 році
  • 42% – середньорічне завантаження виробничих потужностей у галузі
  • Скорочення споживання пива - % (?)
  • Непрозорість розподілу податкових надходжень

Непрогнозовані ризики


Фінансова криза

  1. «Знецінення» гривні

    На кінець 2014 року курс української гривні по відношенню до долару США зріс до 1500грн за $100 в порівнянні з курсом 800грн за $100 на початок 2014 року.

Наслідки
  • Індекс вартості пива у 2014 році – на одному рівні із загальними темпами інфляції
  • Здорожчання вартості сировини, енергоресурсів, послуг логістики
Знецінення національної валюти по відношенню до долару США протягом 2014 року, %

Падіння споживчого попиту населення

  1. Зниження купівельної спроможності

    Індекс споживчих настроїв (ІСН) є індикатором тенденцій у змінах споживчого попиту населення.

Наслідки

Пиво не є продуктом першої необхідності. Скорочення доходів населення = скорочення споживання пива.

ІСН в 2014 році

Початок антітерористичної операції (АТО)

  1. Бойові дії на сході

    14 квітня 2014 року – початок АТО. Указ Президента України №405/2014.

Наслідки
  • Втрата 7% територій збуту окупованих Донецької та Луганської областей
  • Грабіж складів продукції у Донецьку та Луганську
  • Втрата роботи для торгових команд компанії в зоні проведення АТО
  • Більше 100 мобілізованих працівників корпорації
Рік АТО. Висновки
  • Більше 6 тис осіб загинули
  • 16 тис осіб поранені
  • 1,5 млн громадян лишились без домівоівок
  • 1,198 млн осіб стали вимушеними переселенцями
  • Більше 12 ис обєктів нерухомості зруйновані
  • 33мости підірвано
  • 1560 км автодоріг зруйновані

Втрата традиційних регіонів збуту

Автономна Республіка Крим

  1. Анексія Криму Росією

    Березень 2014 – Кримський півострів анексований Росією

  2. Особливий економічний режим

    Липень 2014 – ВР України ввела ряд торговельних, фінансових обмежень до кримських виробників

Наслідки
  • Втрата 8% ринку збуту виробниками пива
  • Зупинка поставок продукції на півострів
  • Невизначений статус заводу з виробництва б/а напоїв корпорації у Севастопол

Потенційний ризик дефіциту склотари

  1. Зупинка вантажного сполучення між Україною та АРК

    26 грудня 2014 року «Укрзалізниця» зупинила вантажне сполучення України з АРК. 20% складає сода у собівартості скловиробу. 90% соди постачав Кримський содовий завод.

  2. Імпорт соди

    5,5% – ввізне мито на імпортну соду.

Наслідки
  • Нестача кримської кальцинованої соди для виробництва склотари
  • Здорожчання склотари через імпорт соди